WEKO3
アイテム
障害者支援施設における居住者の苦情表出に関連する要因─居住者へのインタビュ―調査を通して─
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1749
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/17496b597def-381f-4cf2-a938-54a008cbe023
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-04-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 障害者支援施設における居住者の苦情表出に関連する要因─居住者へのインタビュ―調査を通して─ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Factors related to the expression of resident complaints at Institutions for persons with disabilities. | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 苦情解決 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 障害者支援施設 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 施設職員 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自治会 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Complaint resolution | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Institutions for persons with disabilities | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | staff of Institutions | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | residents organization | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
久田, はづき
× 久田, はづき× 本名, 靖× HISATA, Haduki× HONNA, Yasushi |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | We generated categories through resident interviews regarding factors related to complaints at Institutions for persons with disabilities. 29 codes and 16 categories were generated from the interviews of 8 people. Furthermore, 16 categories were organized into 4 factors. As a result of the analysis, it was found that the factors related to complaint expression include the following environmental factors. It's Lack of explanations and reports from the institutions, Attitudes and systems of staff that hinder the expression of complaints, and The function of the residents organization has become a mere shell. And it became clear that this led to the resident's mind conflict and giving up. In order to promote the complaints of residents, it is necessary to carry out systematic efforts to deal with these factors and involvement from the standpoint of residents. |
|||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 17, p. 1-12, 発行日 2021-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |