ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 目白大学総合科学研究
  3. 第14号 (2018.3)

中学生の学業モニタリングと適応感の関係性 ─パス解析によるモデルの検討─

https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1306
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1306
63b44175-a981-45aa-8d2f-0e6c31105504
名前 / ファイル ライセンス アクション
MJSNS_14_43.pdf MJSNS_14_43.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-12-14
タイトル
タイトル 中学生の学業モニタリングと適応感の関係性 ─パス解析によるモデルの検討─
タイトル
タイトル Relationship between Academic Monitoring and the Feeling of Adaptation among Junior High School Students ─ Study of a Model Based on Path Analysis ─
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学業モニタリング
キーワード
主題Scheme Other
主題 適応感
キーワード
主題Scheme Other
主題 パス解析
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Academic Monitoring
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Feeling of Adaptation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Path Analysis
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 渡邉, はるか

× 渡邉, はるか

WEKO 3143

渡邉, はるか

Search repository
WATANABE, Haruka

× WATANABE, Haruka

WEKO 3144

en WATANABE, Haruka

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined a model of the relationship between the academic monitoring of junior high students and their feeling of adaptation to their academic responsibilities and school life. A survey targeting 239 students attending public junior high schools was conducted and the model was examined using path analysis. The results differed from those for the model previously implemented for elementary schools. The impact on the sense of difficulties in academics was small and was eliminated from the model. The sense of adaptation to school life was divided into two factors, a feeling of enjoyment and an understanding of significance. Academic monitoring had a positive influence on the sense of academic satisfaction, which itself had a positive influence on the sense of adaptation to school life, as was the case in the elementary school model. Further, the existence of special educational needs exerted a negative influence on the sense of enjoyment of school life and sense of academic satisfaction and was believed to be a risk factor that would decrease the sense of adaptation.
書誌情報 目白大学総合科学研究
en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences

号 14, p. 43-54, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 目白大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-709X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1205912X
権利
権利情報 目白大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:55:28.173617
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3