WEKO3
アイテム
仮想空間上のコミュニケーションロボットのプログラミング学習ツールとしての可能性
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/2000119
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/2000119ecec0ad6-fe75-4411-9f78-5ccb55a20b7d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-16 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 仮想空間上のコミュニケーションロボットのプログラミング学習ツールとしての可能性 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Potential of Communication Robots in Virtual Space as Programming Learning Tools | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 生涯学習 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ビジュアルプログラミング | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | コミュニケーションロボット | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Choregraphe | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Lifelong learning | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | visual programming | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | communication robot | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Choregraphe | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
小川, 真里江
× 小川, 真里江
× OGAWA, Marie
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | With the increasing interest in AI-driven system development, opportunities in the IT field, such as programming, have increased to encompass individuals from diverse backgrounds, be it arts or sciences. This study aims to investigate the most suitable programming learning tools for beginners lacking prior experience in the IT field. As an example, an attempt was made to learn programming using a communication robot in a virtual space during classes at a liberal arts university. The results suggest that a programming approach, which permits construction solely through the combination of visual components, is suitable for a learning tool. Additionally, results suggest that an easily comprehensible operability could serve as a tool for nurturing the skill to bring one’s ideas to realization. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 20, p. 177-181, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 目白大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |