ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 目白大学総合科学研究
  3. 第18号 (2022.3)

教育実習事前指導における教育実践効力感の変容

https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1874
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1874
6e7fa7c5-79ed-4675-88d6-061ed99fffa5
名前 / ファイル ライセンス アクション
MJSNS_18_153.pdf MJSNS_18_153.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-18
タイトル
タイトル 教育実習事前指導における教育実践効力感の変容
タイトル
タイトル A Study on the Changes of Self-efficacy to Educational Practice by preliminary instruction for student teaching
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育実践効力感
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育実習事前指導
キーワード
主題Scheme Other
主題 変容
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育実習不安
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-efficacy for educational practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 preliminary instruction for student teaching
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 change
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 anxiety
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 渡邉, はるか

× 渡邉, はるか

WEKO 4596

渡邉, はるか

Search repository
枝元, 香菜子

× 枝元, 香菜子

WEKO 4597

枝元, 香菜子

Search repository
藤谷, 哲

× 藤谷, 哲

WEKO 4598

藤谷, 哲

Search repository
峯村, 恒平

× 峯村, 恒平

WEKO 4599

峯村, 恒平

Search repository
山本, 礼二

× 山本, 礼二

WEKO 4600

山本, 礼二

Search repository
WATANABE, Haruka

× WATANABE, Haruka

WEKO 4601

en WATANABE, Haruka

Search repository
EDAMOTO, Kanako

× EDAMOTO, Kanako

WEKO 4602

en EDAMOTO, Kanako

Search repository
FUJITANI, Satoru

× FUJITANI, Satoru

WEKO 4603

en FUJITANI, Satoru

Search repository
MINEMURA, Kohei

× MINEMURA, Kohei

WEKO 4604

en MINEMURA, Kohei

Search repository
YAMAMOTO, Reiji

× YAMAMOTO, Reiji

WEKO 4605

en YAMAMOTO, Reiji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined the changes in self-efficacy for educational practice before and after a student teaching prep class among 65 senior students taking teacher-training courses at two private colleges. A two-way analysis of variance was performed using the mean score for each factor of self-efficacy for educational practice as dependent variables, and anxiety about student teaching and time as independent variables. The interactions were not significant for any factor, but a main effect of time was significant for all factors. Self-efficacy for educational practice was found to be higher after taking the class compared to before taking the class. The increase in self-efficacy for educational practice among the participants, after preliminary instruction for student teaching, confirms that preparatory training has an effect on students. Group main effects of “relationship building with students” and “coping with nervousness” were significant with lower self-efficacy among the high student teaching anxiety group, suggesting the need to teach college students with an awareness of their unique characteristics.
書誌情報 目白大学総合科学研究
en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences

号 18, p. 153-159, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 目白大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-709X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1205912X
権利
権利情報 目白大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:45:19.169642
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3