WEKO3
アイテム
岸田劉生における図画教育の展開とその意味─子どもとの関わりを中心に─
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1873
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/18736ecbfc93-c966-4c7c-9794-589349d2c730
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 岸田劉生における図画教育の展開とその意味─子どもとの関わりを中心に─ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Development of Art Education by Kishida Ryusei and Its Meaning | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 子ども | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 対話と経験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ユーモア | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 画材 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 美 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Child | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Dialogue and experience | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Humor | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Artistic materials | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Beauty | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
栗原, 浪絵
× 栗原, 浪絵× KURIHARA, Namie |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Kishida Ryusei was famous for his painting called “the portrait of Reiko,”and he also worked hard for art education during the Taisho period. Reiko was his daughter and he developed his theory of art education, bringing up his daughter. First, he insisted on the importance of imitation when children drew pictures and he also emphasized the significance of preparing artistic materials for children. Second, he published a book about art education in the Taisho period, which included empirical and practical method. He gave her a lot of opportunities of having dialogue with his father and participating in artistic activities. He also made an emphasis on humor which interested children in drawing pictures. Third, he began to talk about the “beauty” from the wider point of view, focusing on the “beauty” of towns in Tokyo. While working on art education in the Taisho period, he continued to have a deep interest in children throughout his life. |
|||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 18, p. 143-151, 発行日 2022-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |