WEKO3
アイテム
教育における実践の智の提唱
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1751
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1751d190f5fb-6610-45db-a340-66b52039f17c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-04-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教育における実践の智の提唱 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Propose “the wisdom of practice in education” | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 新たな時代 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 叡智の融合 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育における実践の智 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | New era | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | The integration of wisdom | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | The wisdom of practice in education | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
多田, 孝志
× 多田, 孝志× TADA, Takashi |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | When we face up to the social situation which is unpredictable and changing dynamically, we cannot consider the direction of the education to bring up a leader of the future society if we persist only "in a frame of the education". By breaking out of our shell, we can enhance the power to create the future. It is indispensable for us to defeat a fixed idea, think open-mindedly and flexibly, and have an attitude of learning from the wisdom of the human or the terrestrial life form which we' ve continued researching until now. In this paper, I propose "the wisdom of practice in education", which ties the wisdom of various fields and the educational practice together as the practical philosophy on which we should put the keynote of the education in a new era. |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 先行き不透明で、ダイナミックに変化していく社会の状況を直視するとき、未来社会の担い手を育成する教育の方向は、「教育の枠」のみに固執していては検討できない。 殻を破ることが未来を創る力を高めるのであり、固定観念を打破し、広い視野や柔軟な思考で、現代までに探究され続けてきた人類・地球生命体の叡智に学ぶ姿勢が不可欠である。 本論では、新たな時代の教育の基調の置くべき実践哲学として、多様な分野の叡智と教育実践を結び付ける「教育における実践の智」を提唱する。 |
|||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 17, p. 25-36, 発行日 2021-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |