WEKO3
アイテム
「保育内容の指導法(健康・人間関係・環境・言葉・表現)」における科目間連携が育む教員の同僚性
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1750
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1750a1abc29a-560d-4181-aa84-d845e6dd4405
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-04-16 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「保育内容の指導法(健康・人間関係・環境・言葉・表現)」における科目間連携が育む教員の同僚性 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Nurturing Teacher Collegiality through Teaching Collaboration in Instructional Method of Contents in Early Childhood Care and Education (Health, Human Relationships, Environment, Language, Expression) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 同僚性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 科目間連携 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育内容の指導法 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育者養成 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teacher Collegiality | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teaching Collaboration | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Instructional Method of Contents in Early Childhood Care and Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Nursery and Kindergarten Teacher Training Course | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
當銘, 美菜
× 當銘, 美菜× 重村, 美帆× 弘中, 陽子× 久光, 明美× 原井, 輝明× TOME, Mina× SHIGEMURA, Miho× HIRONAKA, Yoko× HISAMITSU, Akemi× HARAI, Teruaki |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper examines the types of teacher collegiality that were nurtured when teachers interacted during collaboration to organize a new teacher training course. The research validated functions that support effective implementation of educational activities and capacity building. The sharing of "memory" between teachers was found to contribute to both. However, given the lack of data to verify functions that support healing, the types of data and collection methods used to understand teacher collegiality must be reexamined. | |||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 17, p. 13-24, 発行日 2021-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |