ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 目白大学総合科学研究
  3. 第16号 (2020.2)

横浜市における英語教育の特徴とその意味

https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1633
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1633
4c7a3550-9e80-4d9e-aefe-48580ee96295
名前 / ファイル ライセンス アクション
MJSNS_16_149.pdf MJSNS_16_149.pdf (754.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-15
タイトル
タイトル 横浜市における英語教育の特徴とその意味
タイトル
タイトル The Characteristics of the English Education in Yokohama and Its Meaning
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 YICA
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション体験
キーワード
主題Scheme Other
主題 教師たちの声
キーワード
主題Scheme Other
主題 創造性
キーワード
主題Scheme Other
主題 事例集
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 YICA
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teachers’ voice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 creativity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 collection of cases
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 栗原, 浪絵

× 栗原, 浪絵

WEKO 4004

栗原, 浪絵

Search repository
KURIHARA, Namie

× KURIHARA, Namie

WEKO 4005

en KURIHARA, Namie

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper describes the way English education in Yokohama has developed since 2009. Yokohama city has made an original curriculum called “Yokohama International Communication Activities” for elementary school children.
First, children can learn English based on the YICA curriculum, which is organized as a small step activity. In the curriculum, children can experience communication with homeroom teachers, AETs (assistant English teachers) and IUIs (international understanding instructors). Second, teachers are allowed to express their viewpoints on their own when they make the curriculum. They can develop their creativity when they make their lessons in the classroom. Third, the board of education in Yokohama published a book named “The Collection of Cases for YICA” for the elementary school teachers. It is useful for the teachers when they make their daily lessons in the classroom.
The English education in Yokohama tells us that it is significant to support the teachers’ creativity in organizing the curriculum.
書誌情報 目白大学総合科学研究
en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences

号 16, p. 149-156, 発行日 2020-02-29
出版者
出版者 目白大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-709X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1205912X
権利
権利情報 目白大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:51:58.802173
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3