WEKO3
アイテム
横浜市における英語教育の特徴とその意味
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1633
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/16334c7a3550-9e80-4d9e-aefe-48580ee96295
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-06-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 横浜市における英語教育の特徴とその意味 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Characteristics of the English Education in Yokohama and Its Meaning | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | YICA | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コミュニケーション体験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教師たちの声 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 創造性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 事例集 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | YICA | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | communication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teachers’ voice | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | creativity | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | collection of cases | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
栗原, 浪絵
× 栗原, 浪絵× KURIHARA, Namie |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper describes the way English education in Yokohama has developed since 2009. Yokohama city has made an original curriculum called “Yokohama International Communication Activities” for elementary school children. First, children can learn English based on the YICA curriculum, which is organized as a small step activity. In the curriculum, children can experience communication with homeroom teachers, AETs (assistant English teachers) and IUIs (international understanding instructors). Second, teachers are allowed to express their viewpoints on their own when they make the curriculum. They can develop their creativity when they make their lessons in the classroom. Third, the board of education in Yokohama published a book named “The Collection of Cases for YICA” for the elementary school teachers. It is useful for the teachers when they make their daily lessons in the classroom. The English education in Yokohama tells us that it is significant to support the teachers’ creativity in organizing the curriculum. |
|||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 16, p. 149-156, 発行日 2020-02-29 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |