ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 目白大学総合科学研究
  3. 第16号 (2020.2)

教職等履修学生の教育実践効力感の尺度開発に関する予備的研究

https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1632
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1632
3bf1a031-c8a7-4750-aebf-3583cd863757
名前 / ファイル ライセンス アクション
MJSNS_16_141.pdf MJSNS_16_141.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-15
タイトル
タイトル 教職等履修学生の教育実践効力感の尺度開発に関する予備的研究
タイトル
タイトル Preliminary Study on Development of a scale for self-efficacy to Educational practice in pre-service teacher
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育実践
キーワード
主題Scheme Other
主題 効力感
キーワード
主題Scheme Other
主題 尺度
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-efficacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 scale
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 渡邉, はるか

× 渡邉, はるか

WEKO 3994

渡邉, はるか

Search repository
枝元, 香菜子

× 枝元, 香菜子

WEKO 3995

枝元, 香菜子

Search repository
藤谷, 哲

× 藤谷, 哲

WEKO 3996

藤谷, 哲

Search repository
峯村, 恒平

× 峯村, 恒平

WEKO 3997

峯村, 恒平

Search repository
山本, 礼二

× 山本, 礼二

WEKO 3998

山本, 礼二

Search repository
WATANABE, Haruka

× WATANABE, Haruka

WEKO 3999

en WATANABE, Haruka

Search repository
EDAMOTO, Kanako

× EDAMOTO, Kanako

WEKO 4000

en EDAMOTO, Kanako

Search repository
FUJITANI, Satoru

× FUJITANI, Satoru

WEKO 4001

en FUJITANI, Satoru

Search repository
MINEMURA, Kouhei

× MINEMURA, Kouhei

WEKO 4002

en MINEMURA, Kouhei

Search repository
YAMAMOTO, Reiji

× YAMAMOTO, Reiji

WEKO 4003

en YAMAMOTO, Reiji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There is currently a need to enhance learning opportunities for university students in teacher training while they are gaining practical experience in the classroom. The purpose of this study was to develop a scale for measuring the self-efficacy of the teaching practices of university students in teacher training and school internships.
In a preliminary survey, we posed questions about the self-efficacy for educational practices to 114 college students who were in a teacher-training program for elementary, middle, or high school. An exploratory factor analysis of the survey results identified four important factors: pedagogical knowledge, communication, performance of instruction, and stress coping. In the future, we plan to increase the number of samples and verify the reliability and validity of the study.
書誌情報 目白大学総合科学研究
en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences

号 16, p. 141-147, 発行日 2020-02-29
出版者
出版者 目白大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-709X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1205912X
権利
権利情報 目白大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:52:00.001188
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3