WEKO3
アイテム
台湾の新住民家庭の子どもに対する学校における支援の実際
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1508
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/150837ff8618-b65f-4848-9bc5-9d3c932b985a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-07-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 台湾の新住民家庭の子どもに対する学校における支援の実際 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Current Problems regarding the Support for New Immigrant Children at a Public Elementary and Middle School in Taiwan | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 新住民家庭の子ども | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 台湾 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アイデンティティ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 外国につながる子ども | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | New Immigrant Children | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Taiwan | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Identity | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Children with international | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | backgrounds | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
當銘, 美菜
× 當銘, 美菜× 日暮, トモ子× 林, 恵× 佐藤, 久恵× TOME, Mina× HIGURASHI, Tomoko× HAYASHI, Megumi× SATO, Hisae |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this paper, we investigated the educational challenges facing New Immigrant Children in Taiwan and the support provided to them, through interviews with children and their school officials in Yunlin County and Chiayi County, Taiwan. Through the series of interviews, we discovered that school students and their teachers all felt there was no problem for the New Immigrant Children living in Taiwan, as they grew up in Taiwan and could speak Chinese. However, the support provided by schools to them cannot be considered sufficient from the perspective of multicultural and multilingual education. Without considering their multicultural and multilingual backgrounds, the education system may be pressuring the children to integrate and adapt to Taiwanese society in the name of equality and fairness. In conclusion, we indicated that instead of aiming directly at language acquisition, under the principle of aiming for language equality, schools should embrace the diverse cultures and languages of New Immigrant Children more. | |||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 15, p. 59-69, 発行日 2019-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |