ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 目白大学総合科学研究
  3. 第15号 (2019.3)

台湾の新住民家庭の子どもに対する学校における支援の実際

https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1508
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1508
37ff8618-b65f-4848-9bc5-9d3c932b985a
名前 / ファイル ライセンス アクション
MJSNS_15_59.pdf MJSNS_15_59.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-31
タイトル
タイトル 台湾の新住民家庭の子どもに対する学校における支援の実際
タイトル
タイトル Current Problems regarding the Support for New Immigrant Children at a Public Elementary and Middle School in Taiwan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 新住民家庭の子ども
キーワード
主題Scheme Other
主題 台湾
キーワード
主題Scheme Other
主題 アイデンティティ
キーワード
主題Scheme Other
主題 外国につながる子ども
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 New Immigrant Children
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Taiwan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Identity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Children with international
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 backgrounds
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 當銘, 美菜

× 當銘, 美菜

WEKO 3691

當銘, 美菜

Search repository
日暮, トモ子

× 日暮, トモ子

WEKO 3692

日暮, トモ子

Search repository
林, 恵

× 林, 恵

WEKO 3693

林, 恵

Search repository
佐藤, 久恵

× 佐藤, 久恵

WEKO 3694

佐藤, 久恵

Search repository
TOME, Mina

× TOME, Mina

WEKO 3695

en TOME, Mina

Search repository
HIGURASHI, Tomoko

× HIGURASHI, Tomoko

WEKO 3696

en HIGURASHI, Tomoko

Search repository
HAYASHI, Megumi

× HAYASHI, Megumi

WEKO 3697

en HAYASHI, Megumi

Search repository
SATO, Hisae

× SATO, Hisae

WEKO 3698

en SATO, Hisae

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we investigated the educational challenges facing New Immigrant Children in Taiwan and the support provided to them, through interviews with children and their school officials in Yunlin County and Chiayi County, Taiwan. Through the series of interviews, we discovered that school students and their teachers all felt there was no problem for the New Immigrant Children living in Taiwan, as they grew up in Taiwan and could speak Chinese. However, the support provided by schools to them cannot be considered sufficient from the perspective of multicultural and multilingual education. Without considering their multicultural and multilingual backgrounds, the education system may be pressuring the children to integrate and adapt to Taiwanese society in the name of equality and fairness. In conclusion, we indicated that instead of aiming directly at language acquisition, under the principle of aiming for language equality, schools should embrace the diverse cultures and languages of New Immigrant Children more.
書誌情報 目白大学総合科学研究
en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences

号 15, p. 59-69, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 目白大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-709X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1205912X
権利
権利情報 目白大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:53:50.895228
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3