WEKO3
アイテム
障害のある同胞を持つ学齢期のきょうだいへの支援 ─KINDL®を活用したQOLの測定結果ときょうだいの心理社会的影響との関連─
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1309
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/13091d66d1bf-b4a5-4f06-bfaf-6ce172ff3785
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 障害のある同胞を持つ学齢期のきょうだいへの支援 ─KINDL®を活用したQOLの測定結果ときょうだいの心理社会的影響との関連─ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Supporting school-age Siblings of children with disabilities ― The association between the result of QOL measurement that utilizes KINDL® and the psychosocial influence on siblings of children with disabilities ― | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | きょうだい | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 障害のある同胞のきょうだい | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 障害者家族 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | QOL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | KINDL® | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sibling | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Siblings of children with disabilities | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Families with disabilited members | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | QOL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | KINDL® | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
滝島, 真優
× 滝島, 真優× TAKISHIMA, Mayu |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Although it is difficult to generalize, it is obvious that siblings of children with disabilities receive psychosocial influences from them. However, the degree of the influence that siblings receive varies from case to case. I’d like to elaborate on how to provide support for the siblings of children with disabilities. For this purpose in this study, I used the QOL scale to find the correlation between the level of QOL and the psychosocial influences. In the researches done until now, the level of these influences have not been quantified. In my study I have tried to quantify them by finding the correlation between them and the QOL scale. In particular, self-confidence and feeling secure in elementary school children, improved maternal instincts in sisters, and friendship in older siblings are areas where support is needed in their school life. | |||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 14, p. 81-92, 発行日 2018-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |