WEKO3
アイテム
野外活動実習における小学校教員志望学生の生きる力と指導意識の変容に関する研究
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1224
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1224fda6c1d0-e379-4ac9-99f9-f6999dcbd224
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-11-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 野外活動実習における小学校教員志望学生の生きる力と指導意識の変容に関する研究 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study about change in IKIRU CHIKARA and guidance consciousness of the university students aspiring to become primary school teachers in outdoor activity program | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 野外活動実習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生きる力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 意識変容 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学校教員志望学生 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | outdoor activity program | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | IKIRU CHIKARA (zest for living) | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | alteration of consciousness | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | university student aspiring to become a primary school teacher | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
枝元, 香菜子
× 枝元, 香菜子× EDAMOTO, Kanako |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of the present study was to investigate the effect of outdoor activity program on the alteration of consciousness and professional growth in university students aspiring to become primary school teachers. The subjects were 37 university students who participated in a four-day outdoor activities program. The IKIRU CHIKARA scale (IKR) developed by Tachibana et al. (2003) was administered before and after program. In the same way, the alteration of consciousness and professional growth as a leader was administered before and after program. After the program, IKIRU CHIKARA was showed significant change (p<0.05). Then, the communication abilities, the cooperative relationship, the safety management abilities and consciousness as a leader increased after the program (p<0.05). The result suggested that outdoor activity program for the university students aspiring to become primary school teachers effected a change of the IKIRU CHIKARA and consciousness as leader. | |||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 13, p. 161-170, 発行日 2017-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |