ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 目白大学総合科学研究
  3. 第15号 (2019.3)

高等教育における「乳幼児の養護と教育に関わる科目」の教授のあり方─演習科目の効果的な内容と授業形態─

https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1514
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1514
64601489-a16d-40f5-8081-11a1bc4d861d
名前 / ファイル ライセンス アクション
MJSNS_15_117.pdf MJSNS_15_117.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-07-31
タイトル
タイトル 高等教育における「乳幼児の養護と教育に関わる科目」の教授のあり方─演習科目の効果的な内容と授業形態─
タイトル
タイトル “Infant Care” at the post-secondary level ─Effective contents and forms for classes providing practical training─
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 乳児保育
キーワード
主題Scheme Other
主題 乳幼児
キーワード
主題Scheme Other
主題 演習
キーワード
主題Scheme Other
主題 教授方法
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Infant care
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 infants
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 seminars
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching methods
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 福永, 知久

× 福永, 知久

WEKO 3719

福永, 知久

Search repository
FUKUNAGA, Tomohisa

× FUKUNAGA, Tomohisa

WEKO 3720

en FUKUNAGA, Tomohisa

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study focused on the “Infant Care Seminar I” class, which provides the foundation for teaching “infant care” in the Nursery Teacher Training Course; sought to clarify the educational effects of the class content, along with future challenges; and explored teaching methods. A group survey was conducted wherein questionnaires were administered to 69 students who had completed the “Infant Care Seminar I” class. The results were analyzed using descriptive statistics, a goodness-of-fit test, the Mann–Whitney U test, and Fisher’s exact test, and p < 0.05 was taken to be statistically significant in a two-sided test. The results indicated that “Infant Care Seminar I” enables students who have not yet developed a concrete image of infants to learn about them, and simultaneously, the course content enables them to sufficiently acquire the necessary knowledge in accordance with their desired future occupation. As a means of overcoming the challenge expected to be posed in the future by “individual work” and “presentation” classes, which were evaluated poorly as effective class types, it is essential to reconsider their objectives, content, and structure and create more meaningful classes overall.
書誌情報 目白大学総合科学研究
en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences

号 15, p. 117-127, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 目白大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-709X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1205912X
権利
権利情報 目白大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:53:46.188530
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3