WEKO3
アイテム
中国語の学習成果を左右する要素の分析
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/951
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/951a8d0160d-c557-4f07-8580-0ecd5fe7d16b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-10-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中国語の学習成果を左右する要素の分析 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | An Analysis of Factors Affecting the Results of Leaning the Chinese Language | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 個別性 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 入試英語の得点 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 高校評定 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 授業の受け方 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 評価 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | individual differences | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | a score in an English entrance examination | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | students' evaluation in high-school | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | attitude in class | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | evaluation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11978287 | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P | |||||
著者 |
竹中, 佐英子
× 竹中, 佐英子× TAKENAKA, Saeko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
目白大学外国語学部アジア語学科 | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper aims to consider what factors are influential in determining the results of learning the Chinese language. The following results based on research and observation of students majoring in the Chinese language at Mejiro University were found: (1) It might be possible to predict the level of Chinese learners' results through an entrance examination of English. (2) It has been suggested that Chinese language learners who use certain strategies perform better than those who do not. (3) Proficient Chinese learners positively evaluate the curriculum. | |||||
書誌情報 |
目白大学人文学研究 en : Mejiro journal of humanities 巻 (4), p. 229-241, 発行日 2008 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 21 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00005094642 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-5186 |