WEKO3
アイテム
生育体験の次世代育成力への影響 : 性差と保育実習体験の効果(生活科学)
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/319
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/3192fb4e8a1-b656-448b-96f0-a7a59b7a5b3d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-10-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 生育体験の次世代育成力への影響 : 性差と保育実習体験の効果(生活科学) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Some Effects on the Readiness for Parenthood Through Experiences Gained in Giving Childcare : Focusing on Gender Differences and Experiences in Childcare Learning Activities(Living Science) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 生育体験 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 次世代育成力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 性差 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育実習体験 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | experiences in past childcare | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | readiness for parenthood | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sex difference | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | experiences in childcare learning activities | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P | |||||
著者 |
中野, 由美子
× 中野, 由美子× Nakano, Yumiko |
|||||
著者所属(日) | ||||||
目白大学人間学部心理カウンセリング学科 | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper examined the effects of experiences in childcare on readiness for parenthood in junior high school students, focusing on sex difference and effects of short childcare learning activities at nursery or kindergarten. The questionnaire was answered by 119 boys, 107 girls of 13 year old. The main results were as follows: 1. Student's negative image to infant has declined through short (3hours) participating in childcare learning activities. 2. Boys were different from girls in effect of childcare learning activities. I suggested that it is necessary to develop the programs and methods for boys concerning experiences childcare activities and to train readiness for fatherhood. | |||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro journal of social and natural sciences 巻 (4), p. 119-128, 発行日 2008 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 13 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00005094737 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X |