WEKO3
アイテム
教職課程履修学生の志望意識の変容に関する事例研究 : 教職課程受講と教育実習での体験に着目して
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/296
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/29654fe02e9-e32f-48ee-b6d5-1811b9b8935b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-10-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教職課程履修学生の志望意識の変容に関する事例研究 : 教職課程受講と教育実習での体験に着目して | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Case Study on Changes of the Teacher-Training Course Students' Desire to Become Teachers | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教職への志望意識 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教師としての資質能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育実習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Desire to Become Teachers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Talents and Abilities as Teachers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teaching Practice | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P | |||||
著者 |
中山, 博夫
× 中山, 博夫× Nakayama, Hiroo |
|||||
著者所属(日) | ||||||
経営学部経営学科 | ||||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 生活科学 | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Living Science | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to describe changes of the teacher-training course students' desire to become teachers at Mejiro University. At our university, the most of the teacher-training course students did not have desire to become teachers first. But some of them have desired to become teachers very hard. Desire to become teachers is very important in talents and abilities as teachers. I would like to define the reason that they have changed their desires. So I chose a case study as research method. As a result, I find out that admiration for teacher, acceptance and feeling of self-usefulness in teacher-training course and teaching practice are very important to develop desire to become teachers. | |||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro journal of social and natural sciences 巻 (3), p. 83-93, 発行日 2007 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 10 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00004761491 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X |