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  1. 紀要論文
  2. 目白大学総合科学研究
  3. 第2号 (2006.3)

消費者意識の2層性をふまえたリスクコミュニケーションの必要性

https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/281
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/281
34bffc62-3e75-4407-9b1e-64265e84c65a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004761476.pdf KJ00004761476.pdf (1.2 MB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-10-20
タイトル
タイトル 消費者意識の2層性をふまえたリスクコミュニケーションの必要性
タイトル
タイトル The Necessity of Risk Communication Based on the Two-levels Characteristics of Consumer Consciousness
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 BSE
キーワード
主題Scheme Other
主題 マスメディア
キーワード
主題Scheme Other
主題 リスクコミュニケーション
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 BSE
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the mass media
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 risk communication
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1205912X
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 蒲生, 恵美

× 蒲生, 恵美

WEKO 607

蒲生, 恵美

ja-Kana ガモウ, エミ

Search repository
Gamo, Emi

× Gamo, Emi

WEKO 608

en Gamo, Emi

Search repository
著者所属(日)
目白大学人間社会学部社会情報学科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The A consumer gets information about a social problem from the mass media mainly, and it is said that consciousness and an action of a consumer come influence of a tone of the mass media greatly. Comparison examined qualitative analysis and the consumer consciousness findings that administration did of a newspaper publishing company theory about the issue of BSE and examined what kind of correlation there was between a tone of a newspaper and consumer consciousness and actions. As a result, the thing that was different in how to catch risks was guessed when consumer consciousness regarded the issue of BSE as a social problem when I arrested you with a problem concerned with direct oneself. Consumer consciousness had such two levels characteristics, and strong correlation was seen in the tone of a newspaper when they regarded the issue of BSE as a social problem, but much correlation was not seen when they arrested you with a problem concerned with direct oneself. A role of the mass media is important, but it thinks with need to warn that there is the stratum that does not take influence of the mass media in consumer consciousness directly to let risk communication fill up.
書誌情報 目白大学総合科学研究
en : Mejiro journal of social and natural sciences

巻 (2), p. 197-207, 発行日 2006
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 21
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004761476
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-709X
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Ver.1 2023-06-19 08:20:32.314264
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