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  1. 紀要論文
  2. 目白大学総合科学研究
  3. 第2号 (2006.3)

リハビリテーションセラピストに対する顧客の満足度 : フォーカスグループ・インタビュー分析による満足度項目の検討

https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/272
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/272
4afc6b98-ebf8-4684-bca2-291c6c068c8b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004761467.pdf KJ00004761467.pdf (716.5 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-10-20
タイトル
タイトル リハビリテーションセラピストに対する顧客の満足度 : フォーカスグループ・インタビュー分析による満足度項目の検討
タイトル
タイトル Consumer Satisfaction Towards Rehabilitation Therapists in Hospitals
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 フォーカスグループ・インタビュー
キーワード
主題Scheme Other
主題 リハビリテーションセラピスト
キーワード
主題Scheme Other
主題 顧客満足度
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Focus group interview
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Rehabilitation therapists
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Custmer satisfaction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1205912X
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P
著者 會田, 玉美

× 會田, 玉美

WEKO 569

會田, 玉美

ja-Kana アイダ, タマミ

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八重田, 淳

× 八重田, 淳

WEKO 570

八重田, 淳

ja-Kana ヤエダ, ジュン

Search repository
Aida, Tamami

× Aida, Tamami

WEKO 571

en Aida, Tamami

Search repository
Yaeda, Jun

× Yaeda, Jun

WEKO 572

en Yaeda, Jun

Search repository
著者所属(日)
目白大学保健医療学部作業療法学科
著者所属(日)
筑波大学人間総合科学研究科
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Rehabilitation Therapists (RT) such as Physical therapists, Occupational therapists, and Speech therapists, work together as a team to meet their shared consumers' needs. From a view point of RT, those consumers include client and his/her family, home care service providers, and other rehabilitation staff within the same hospitals. It is imperative for RT to know how satisfied their consumers are, in order to provide better quality services as a team. The present study conducted a series of focus group interview with each of these three types of consumers, namely, Client/Family (CF), Home care service providers (HCSP), and Other Rehabilitation Staff (ORT). As a result the qualitative analyses, consumer satisfaction items were derived from each of these three groups ; 5 categories 23 items for CF, 2 categories 11 items for CSP, and 2 categories 9 items for ORT, respectively. Derived satisfaction items can be used as a scale to measure consumer satisfaction towards RT in hospitals for the future studies. The importance of RT teamwork was discussed from the consumer perspectives. Future studies should be conducted to validate the content and the structure of consumer satisfaction items.
書誌情報 目白大学総合科学研究
en : Mejiro journal of social and natural sciences

巻 (2), p. 101-110, 発行日 2006
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 12
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004761467
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-709X
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Ver.1 2023-06-19 08:20:43.131226
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