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アイテム
リハビリテーションセラピストに対する顧客の満足度 : フォーカスグループ・インタビュー分析による満足度項目の検討
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/272
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/2724afc6b98-ebf8-4684-bca2-291c6c068c8b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-10-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | リハビリテーションセラピストに対する顧客の満足度 : フォーカスグループ・インタビュー分析による満足度項目の検討 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Consumer Satisfaction Towards Rehabilitation Therapists in Hospitals | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | フォーカスグループ・インタビュー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リハビリテーションセラピスト | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 顧客満足度 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Focus group interview | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Rehabilitation therapists | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Custmer satisfaction | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
ページ属性 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | P | |||||
著者 |
會田, 玉美
× 會田, 玉美× 八重田, 淳× Aida, Tamami× Yaeda, Jun |
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著者所属(日) | ||||||
目白大学保健医療学部作業療法学科 | ||||||
著者所属(日) | ||||||
筑波大学人間総合科学研究科 | ||||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Rehabilitation Therapists (RT) such as Physical therapists, Occupational therapists, and Speech therapists, work together as a team to meet their shared consumers' needs. From a view point of RT, those consumers include client and his/her family, home care service providers, and other rehabilitation staff within the same hospitals. It is imperative for RT to know how satisfied their consumers are, in order to provide better quality services as a team. The present study conducted a series of focus group interview with each of these three types of consumers, namely, Client/Family (CF), Home care service providers (HCSP), and Other Rehabilitation Staff (ORT). As a result the qualitative analyses, consumer satisfaction items were derived from each of these three groups ; 5 categories 23 items for CF, 2 categories 11 items for CSP, and 2 categories 9 items for ORT, respectively. Derived satisfaction items can be used as a scale to measure consumer satisfaction towards RT in hospitals for the future studies. The importance of RT teamwork was discussed from the consumer perspectives. Future studies should be conducted to validate the content and the structure of consumer satisfaction items. | |||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro journal of social and natural sciences 巻 (2), p. 101-110, 発行日 2006 |
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表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 12 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00004761467 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X |