ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 目白大学経営学研究
  3. 第15号 (2017.3)

中国の第三者決済サービスにおける競争優位の源泉に関する一考察 ─顧客満足度調査を中心として─

https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/23
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/23
e6485f76-7f15-4b30-bdda-87ea2f0362f9
名前 / ファイル ライセンス アクション
MJM_15_01.pdf MJM_15_01.pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-11-10
タイトル
タイトル 中国の第三者決済サービスにおける競争優位の源泉に関する一考察 ─顧客満足度調査を中心として─
タイトル
タイトル A Study on a Source of Competitive Advantage for the Third-Party Payment Services in China : with a Central Focus on Customer Satisfaction Investigation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 第三者決済サービス
キーワード
主題Scheme Other
主題 モバイル決済市場
キーワード
主題Scheme Other
主題 競争優位
キーワード
主題Scheme Other
主題 顧客満足度調査
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Third-Party Payment services
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Mobile Payment
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Competitive Advantage
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Customer Satisfaction Investigation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 盧, 未龍

× 盧, 未龍

WEKO 11

盧, 未龍

Search repository
土井, 正

× 土井, 正

WEKO 12

土井, 正

Search repository
高橋, 武則

× 高橋, 武則

WEKO 13

高橋, 武則

Search repository
LU, Weilong

× LU, Weilong

WEKO 14

en LU, Weilong

Search repository
DOI, Tadashi

× DOI, Tadashi

WEKO 15

en DOI, Tadashi

Search repository
TAKAHASHI, Takenori

× TAKAHASHI, Takenori

WEKO 16

en TAKAHASHI, Takenori

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 中国では、数多くの第三者決済サービスが存在し、ネット・ビジネスの発展とともに競争が激化している。本稿では、市場において支配的立場にある「アリペイ」に焦点を当て、同サービスが長期的で持続可能な発展を実現するために、いかなる対策を立てればよいかを考察する。
まず、アリペイが持つ優位性について、モバイル決済市場においてアリペイの強力なライバルとなった「WeChatペイメント」との比較を行った。次に、アリペイのサービスや機能について、顧客満足度の観点から利用者を対象にアンケート調査を行い、得られたデータを性別と月毎の使用額という2つの条件で4つのグループに分け、選抜型多群主成分重回帰で分析した。最後に、分析結果にもとづいてアリペイの発展方策に関する有効な提案を行った。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There are a number of Third-Party payment services in China. In its situation, this paper examines sustainability of Alipay which is one of mobile payment services in China. We clarify Alipay's sustainability with customer satisfaction investigation through the Internet research and propose its improvement.
First, we compare Alipay with WeChat-Payment which is its rival in the base of the mobile payment framework in order to reveal Alipay's competitive advantage. Our research question is "What elements impact on customer satisfaction of Alipay's mobile service?". Second, we analyze customer satisfaction investigation for multiple regression analysis grouped by sex and differences of pay amount per month. Last, we propose effective improvement for Alipay.
書誌情報 目白大学経営学研究
en : Mejiro Journal of Managemant

号 15, p. 1-16, 発行日 2017-03-31
出版者
出版者 目白大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1348-5776
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11843415
権利
権利情報 目白大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:58:24.036380
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3