WEKO3
アイテム
中国の第三者決済サービスにおける競争優位の源泉に関する一考察 ─顧客満足度調査を中心として─
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/23
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/23e6485f76-7f15-4b30-bdda-87ea2f0362f9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-11-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中国の第三者決済サービスにおける競争優位の源泉に関する一考察 ─顧客満足度調査を中心として─ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on a Source of Competitive Advantage for the Third-Party Payment Services in China : with a Central Focus on Customer Satisfaction Investigation | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 第三者決済サービス | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | モバイル決済市場 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 競争優位 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 顧客満足度調査 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Third-Party Payment services | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Mobile Payment | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Competitive Advantage | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Customer Satisfaction Investigation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
盧, 未龍
× 盧, 未龍× 土井, 正× 高橋, 武則× LU, Weilong× DOI, Tadashi× TAKAHASHI, Takenori |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 中国では、数多くの第三者決済サービスが存在し、ネット・ビジネスの発展とともに競争が激化している。本稿では、市場において支配的立場にある「アリペイ」に焦点を当て、同サービスが長期的で持続可能な発展を実現するために、いかなる対策を立てればよいかを考察する。 まず、アリペイが持つ優位性について、モバイル決済市場においてアリペイの強力なライバルとなった「WeChatペイメント」との比較を行った。次に、アリペイのサービスや機能について、顧客満足度の観点から利用者を対象にアンケート調査を行い、得られたデータを性別と月毎の使用額という2つの条件で4つのグループに分け、選抜型多群主成分重回帰で分析した。最後に、分析結果にもとづいてアリペイの発展方策に関する有効な提案を行った。 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | There are a number of Third-Party payment services in China. In its situation, this paper examines sustainability of Alipay which is one of mobile payment services in China. We clarify Alipay's sustainability with customer satisfaction investigation through the Internet research and propose its improvement. First, we compare Alipay with WeChat-Payment which is its rival in the base of the mobile payment framework in order to reveal Alipay's competitive advantage. Our research question is "What elements impact on customer satisfaction of Alipay's mobile service?". Second, we analyze customer satisfaction investigation for multiple regression analysis grouped by sex and differences of pay amount per month. Last, we propose effective improvement for Alipay. |
|||||
書誌情報 |
目白大学経営学研究 en : Mejiro Journal of Managemant 号 15, p. 1-16, 発行日 2017-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1348-5776 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11843415 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |