WEKO3
アイテム
社会福祉を専攻している学生の認知症のイメージ〜「認知症ケア概論Ⅰ」科目の授業前後におけるイメージの変化〜
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/2000117
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/200011769837486-1e12-4c7f-bf25-870a7903f65f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-04-16 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 社会福祉を専攻している学生の認知症のイメージ〜「認知症ケア概論Ⅰ」科目の授業前後におけるイメージの変化〜 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Image of dementia among the students, who major in social welfare.~ Changes in images of the "Introduction to Dementia Care I" course before and after the class.~ | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 認知症 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | イメージ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 症状 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Dementia | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | image | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | symptoms | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
林, 雅美
× 林, 雅美
× HAYASHI, Masami
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 【Objective】This study is intended what kinds of image the students who major in social welfare have for dementia and how the images have changed through their lectures. 【Method】We conducted the oneself-style questionnaire survey for the 61 students enrolled in Introduction to Dementia Care I, before and after the lectures used for video materials as well as the 15 ordinal lectures.【Result】The their images just after when they heard about dementia were categorized into the 11 categories before the lectures using the video materials, the 10 categories after the lectures using the video materials, and the 12 categories after the completion of all the 15 ordinal lectures.【Conclusion】 Before the lectures using the video materials, the participants perceived the symptoms of dementia as they were. After the lectures using the video materials, they became having interested in dementia, but the images have not changed into ones. After the ordinal 15 lectures, their images deepened interest and understanding of dementia, don’t think of them as “people with dementia”, this led to the definition of “a person who has developed a disease called dementia. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 20, p. 155-167, 発行日 2024-03-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 目白大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |