Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2024-04-16 |
タイトル |
|
|
タイトル |
保育者養成課程での音楽的な経験と保育者としての音楽表現の関係性 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Relationship between Musical Experience and Musical Expression in Childcare Worker Training |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
保育者の表現 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
音楽表現 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
音楽的な経験 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
expression of teacher |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
musical expression |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
musical experience |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
川見, 夕貴
峯村, 恒平
KAWAMI, Yuki
MINEMURA, Kohei
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This study examines the process of enhancing musical expression among childcare workers, with a particular focus on the connection between musical experiences gained during childcare worker training courses, previous lessons or club activities, and the challenges faced in musical expression upon becoming a childcare worker. The study reveals that during childcare worker training courses, it is important to (1) assess and address factors contributing to feelings of inadequacy in piano instruction, regardless of performance skill, and (2) recognize the significance of expression in singing or performing in front of others, as well as receiving instruction in musical or singing performance, including ensemble training. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 目白大学総合科学研究
en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences
号 20,
p. 131-141,
発行日 2024-03-31
|
出版者 |
|
|
出版者 |
目白大学 |
|
言語 |
ja |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1349-709X |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1205912X |
権利 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
目白大学 |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
pdf |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |