ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 目白大学高等教育研究
  3. 第27号

大学ダンス授業における学習者の視線と動作習得の関係

https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1792
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1792
da125150-8466-4122-9c14-c9bbb5adcd2f
名前 / ファイル ライセンス アクション
MUER_27_75.pdf MUER_27_75.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-05-14
タイトル
タイトル 大学ダンス授業における学習者の視線と動作習得の関係
タイトル
タイトル Relationship Between Learner's Line of Sight and Movement Acquisition in University Dance Class
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 大学体育
キーワード
主題Scheme Other
主題 ダンス
キーワード
主題Scheme Other
主題 エアロビクスダンス
キーワード
主題Scheme Other
主題 鏡
キーワード
主題Scheme Other
主題 動作習得
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己評価
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 菅家, 沙由梨

× 菅家, 沙由梨

WEKO 4388

菅家, 沙由梨

Search repository
河野, 由

× 河野, 由

WEKO 4389

河野, 由

Search repository
浅井, 泰詞

× 浅井, 泰詞

WEKO 4390

浅井, 泰詞

Search repository
KANKE, Sayuri

× KANKE, Sayuri

WEKO 4391

en KANKE, Sayuri

Search repository
KAWANO, Yui

× KAWANO, Yui

WEKO 4392

en KAWANO, Yui

Search repository
ASAI, Taishi

× ASAI, Taishi

WEKO 4393

en ASAI, Taishi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to examine how the sight line of students would affect the learning of dance motion, with a focus on aerobic dance lessons in physical education classes in universities. The subjects were 86 university students who received dance lessons in general physical education classes. We administered a questionnaire survey to allow the students to self-assess their aerobic dance motion. They were asked to respond to the questions by selecting one of four options, “I think so,” “I think so modestly,” “I do not quite think so,” and “I do not think so.” For the analysis, the subjects were divided into three groups, ① those who looked at the back of the instructor, ② those who looked at the instructor in the mirror, and ③ those who looked at themselves in the mirror, during dance lessons. For the groups, one-way analysis of variance and multiple comparisons were performed to compare the responses. As a result, the self-assessment on dance motion learning was higher in the groups of those who looked at the instructor or themselves in the mirror compared with the group who learned aerobic dance by looking at the back of the instructor. This suggested that the use of a mirror in dance lessons in physical education classes at universities might be effective in the learning of dance motion.
書誌情報 目白大学高等教育研究
en : Mejiro University Education Research

号 27, p. 75-83, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 目白大学高等教育研究所
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2185-9140
権利
権利情報 目白大学高等教育研究所
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:46:20.829589
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3