WEKO3
アイテム
台湾における新住民子女の教育の現状と課題 ─外国につながりをもつ子どもの教育保障の在り方に着目して─
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1304
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1304a4c391bb-b3e2-4ab8-a320-571dfecb3230
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-12-14 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 台湾における新住民子女の教育の現状と課題 ─外国につながりをもつ子どもの教育保障の在り方に着目して─ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study of Educational Issues on New Immigrant Children in Taiwan ― On the View Point of Educational Support for Foreign Children ― | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 台湾 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 新住民 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 新住民子女 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 新台湾の子 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育保障 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Taiwan | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | New Immigrant | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | New Immigrant Children | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | New Taiwan’s Children | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Educational Support | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
日暮, トモ子
× 日暮, トモ子× HIGURASHI, Tomoko |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article considered the present conditions and problems whether Taiwanese government educated them under any logic for the children called “New Immigrants’ children ” who have a parent emigrated to Taiwan for the purpose of marriage from the foreign countries, especially South-East Asia. If new immigrant children for the childhood period grow up in South East Asian countries, they frequently face with both difficult problems of Chinese education and mother tongue education after the elementary school entrance. Although Taiwanese government carried out and offered many educational support measures for them, it put the aim of support on making much account of the economic aspects and contribution in the future of Taiwanese society rather than the human rights for them. In addition, about of the educational supports for them, there were the criticism from the indigenous people including the same minority race. It may be said that the realization of the idea such as society of the many culture symbiosis that Taiwanese government aims at is difficult if I cannot handle such a problem. | |||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 14, p. 23-34, 発行日 2018-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |