WEKO3
アイテム
ものづくりを支援するツールとしてのプログラミング言語の比較検討
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1226
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/12267fa9d8ad-2e90-4711-92fa-bee6debb357e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-11-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ものづくりを支援するツールとしてのプログラミング言語の比較検討 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Comparison of Programing Language as a Tool to Support Making Things | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | プログラミング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ものづくり | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ビジュアルプログラミング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Programing | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Fabrication | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Making | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Visual Programming Language | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
秋本, 結衣
× 秋本, 結衣× AKIMOTO, Yui |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Programming has been attracting attention in education recently. Programming is also useful as a tool to experience the pleasure of making things that is to create something, thinking and sense of accomplishment, because we can freely realize our thoughts on a computer. In this study, we compared the features of the visual programming language and those of the text-based programming language paying special attention to their functions of a tool to raise the intellectual curiosity to make things in the education of programming in higher education. Visual Programming language is very useful as an introduction of the programming learning because we can create a simple game and an animation without the knowledge of programming skill. However, the text-based programming language can be better than the visual programming language in the degree of freedom, feasibility and development to realize our hopes and dreams freely. | |||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 13, p. 179-185, 発行日 2017-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |