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アイテム
クレーム場面における行動傾向と個人特性(2) ─社会人の場合─
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1220
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1220f1cd7123-8b62-4f8a-b715-6a6345d0c937
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-11-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | クレーム場面における行動傾向と個人特性(2) ─社会人の場合─ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Behavior and personal traits in complaints situations( 2) ─In the case of working adults ─ | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | クレーム | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 苦情行動 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 消費者教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 個人特性 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | claim | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | complaints | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | consumer education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | personal traits | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
田中, 泰恵
× 田中, 泰恵× 澤口, 右京× 渋谷, 昌三× TANAKA, Yasue× SAWAGUCHI, Ukyo× SHIBUYA, Shozo |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of the study was to develop teaching materials related to complaints, for the purpose of consumer education of working adults. In this study, correlations between behaviors and personality traits, including aggressiveness, logicality, and communication skills were examined in five types of complaining situations. Findings indicated people making polite complaints were highly logical and had excellent communication skills. On the other hand, individuals who did not make complaints respectfully tended to feel others were hostile toward them. Different from the results of previous studies on university students, this study indicated that highly logical people with good communication skills sometimes did not make complaints. | |||||
書誌情報 |
目白大学総合科学研究 en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences 号 13, p. 117-126, 発行日 2017-03-31 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 目白大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1349-709X | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1205912X | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 目白大学 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | ||||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |