ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 目白大学総合科学研究
  3. 第16号 (2020.2)

知識構成型ジグソー法による協調学習の研究─日本史小単元「聖女・悪女の救済 日野富子を再検証」を事例として─

https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1625
https://mejiro.repo.nii.ac.jp/records/1625
385bc0cc-2e2d-4c17-944c-7b957305aa6c
名前 / ファイル ライセンス アクション
MJSNS_16_59.pdf MJSNS_16_59.pdf (9.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-15
タイトル
タイトル 知識構成型ジグソー法による協調学習の研究─日本史小単元「聖女・悪女の救済 日野富子を再検証」を事例として─
タイトル
タイトル A Study of Collaborative Learning by Knowledge Constructive Jigsaw Method─A Case of the Unite of Japanese History, “Re-verification of the Image of HINO Tomiko”─
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 協調学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 知識構成型ジグソー法
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本史B
キーワード
主題Scheme Other
主題 一次史料の活用法
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Collaborative Learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Knowledge Constructive Jigsaw Method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese History B
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Use Method of Primary Historical Source Documents
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 田尻, 信壹

× 田尻, 信壹

WEKO 3980

田尻, 信壹

Search repository
TAJIRI, Shin-ich

× TAJIRI, Shin-ich

WEKO 3981

en TAJIRI, Shin-ich

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper analyzes the Collaborative Learning called “Knowledge Constructive Jigsaw Method (知識構成型ジグソー法)” which Tokyo University Consortium for Renovating Education of the Future (Tokyo University CoREF) developed and proposed. In this paper, in order to verify the effect of the lesson by Knowledge Constructive Jigsaw Method, I analyzed by inspecting a lesson of Japanese History B (日本史B) by Japanese history teacher, Mr. Watanabe at Urawa High School (Saitama-city) and recording by video. He had the lesson using Knowledge Constructive Jigsaw Method. In the lesson, He took up about HINO Tomiko (日野富子) who was the wife of Shogun, ASHIKAGA Yoshimasa (足利義政) and re-verified her image. His students attained “proactive, interactive, and deep learning (主体的・対話的で深い学び)” through close reading of primary historical source documents. As a result of this research, it has effective when the history lesson by Knowledge Constructive Jigsaw Method raised student’s historical thinking.
書誌情報 目白大学総合科学研究
en : Mejiro Journal of Social and Natural Sciences

号 16, p. 59-77, 発行日 2020-02-29
出版者
出版者 目白大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-709X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1205912X
権利
権利情報 目白大学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 07:52:11.680977
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3